۲ دلیل که پیاده روی برای کمر شما خوب است

انجام پیاده روی بسیار آسان است و یکی از موثرترین راه هایی است که به شما در تسکین و جلوگیری از شروع کمردرد کمک می کند. دو فایده خاص و مستقیم اضافه کردن  پیاده روی به برنامه درمانی مرتبط به کمردرد  در مطلب زیربیان شده است.
۱. پیاده روی عضلات ستون فقرات را تقویت می کند
عضلات تنه، مرکز و قسمت پایینی ستون فقرات در حفظ ثبات و حرکت کمر شما نقش اساسی دارند.
این عضلات می توانند با یک سبک زندگی بی تحرک، فاسد و ضعیف شوند و باعث بدخیم شدن ستون فقرات شوند. در طی یک دوره زمانی ممکن است افزایش ضعف عضلانی، خستگی، آسیب دیدگی و درد ایجاد شود. همچنین ممکن است حجم کلی عضلات ستون فقرات شما کاهش یابد.
هنگام راه رفتن، سلامت عضلات کمر شما به روش های زیر بهبود می یابد:

  • افزایش جریان خون:  کاهش فعالیت بدنی می تواند باعث شود که رگهای خونی کوچک ستون فقرات شما منقبض شود و جریان خون به عضلات ستون فقرات را کاهش دهد. پیاده روی به باز شدن رگ های خونی کمک می کند و باعث افزایش اکسیژن و مواد مغذی به این عضلات می شود.

  • دفع سموم: عضلات هنگام انقباض و انبساط، سموم فیزیولوژیکی تولید می کنند. با گذشت زمان، این سموم می توانند در بافت های عضلانی کمر جمع شوند و باعث سفتی شوند. پیاده روی به بیرون راندن این سموم و بهبود انعطاف پذیری کمک می کند.
    این عوامل برای کمک به ایجاد استحکام در عضلات کمر شما ایجاد می شود و به استحکام و یکپارچگی ستون فقرات شما می افزاید.

۲ -پیاده روی باعث افزایش انعطاف پذیری در ستون فقرات شما می شود
عدم فعالیت بدنی می تواند باعث شود که عضلات و مفاصل در قسمت تحتانی کمر و باسن شما سفت شود. این سختی باعث افزایش فشار بر روی ستون فقرات کمر (کمر) و تغییر انحنای طبیعی آن می شود. پیاده روی با کشش عضلات و لیگامنت هادر ناحیه کمر، پاها و باسن انعطاف پذیری شما را افزایش می دهد. هنگام راه رفتن، عضلات خاص مانند همسترینگ شما ، عضلات نعوظ ستون فقرات و عضلات فلکسور باسن فعال و کشیده می شوند.
انعطاف پذیری لیگانمنت ها و تاندون های ستون فقرات شما نیز افزایش یافته است و دامنه کلی حرکت در کمر را بهبود می بخشد. 

دیگر مزایای راه رفتن
در حالی که پیاده روی می تواند به بهبود عملکرد در قسمت تحتانی کمر شما کمک کند ، اما مزایای سلامتی دیگری نیز دارد. 

  • وزن مطلوب را کاهش داده و یا حفظ می کند

  • فشار خون را کنترل می کند

  • سطح کلسترول  را بهبود می بخشد

  • اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد

  • خطر ابتلا به بیماری های قلبی و زوال عقل را کاهش می دهد

پیاده روی همچنین به افزایش تولید اندروفین (هورمون مهارکننده درد) کمک می کند، و درک کلی  ازدرد را کاهش می دهد.

نکاتی برای جلوگیری از کمردرد هنگام راه رفتن

سرعت و مدت زمان حرکت شما به میزان تحملتان بستگی دارد. اگر کمردرد مزمن دارید، این نکات را رعایت کنید:

  • هر روز با یک پیاده روی کوتاه ، ۵ تا ۱۰ دقیقه ای هر روز شروع کنید و به تدریج راه خود را طی کنید. همچنین ممکن است براساس اولویت خود از یک تردمیل یا یک دستگاه بیضوی استفاده کنید.

  • اگر پیاده روی منظم دردناک است ، سعی کنید در استخر کم عمق راه بروید. آب شناور آب ممکن است به اندازه کافی آسایش را برای شما فراهم کند تا بتوانید تمرین پیاده روی خود را انجام دهید.

  • با نگه داشتن ستون فقرات به طور طبیعی خمیده ، همیشه در هنگام راه رفتن از وضعیت صحیح استفاده کنید. شانه های شما باید با سر و متعادل در بالای ستون فقرات (و نه به جلو خم شده) آرام شوند.
    نکته اصلی هر برنامه پیاده روی این است که بلافاصله شروع کنید. پیاده روی منظم می تواند اثرات آنی و طولانی مدت در بهبود سلامتی بافت های کمر، ترمیم عملکرد و جلوگیری از درد داشته باشد.

 

 

شبکه های اجتماعی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.